Nadmierna lepkość i krzepnięcie krwi może prowadzić do zakrzepów żylnych a w konsekwencji nawet do zatorowości płucnej. Dotyczy to kobiet stosujących antykoncepcję hormonalną, hormonalną terapię zastępczą, osób po urazach ortopedycznych (unieruchomiona w szynie gipsowej kończyna), osób starszych oraz osób z wrodzonymi zaburzeniami krzepnięcia.

Objawy zakrzepicy żylnej kończyn dolnych:

- ból nasilający się przy chodzeniu i staniu

- niesymetryczny lokalny obrzęk kończyny, najczęściej w okolicy kostki, może wystąpić też na całym podudziu i na udzie (zależy to od wysokości powstania zakrzepicy w naczyniu).

- zwiększone ucieplenie i sinoczerwone zabarwienie skóry

- tkliwość uciskowa

Rozległa zakrzepica żył kończyny dolnej

- silny ból, obrzęk i zasinienie całej kończyny

- widoczne bocznie położone, wypełnione nieżylakowate żyły powierzchowne

Zakrzepica naczyń w obrębie miednicy (np. po operacjach ginekologicznych) może przebiegać bez dolegliwości bólowych

We wszystkich postaciach zakrzepicy  istnieje niebezpieczeństwo, że wytworzony zakrzep może urwać się i popłynąć z prądem krwi do serca, a następnie zatkać jedną z tętnic płucnych.

Obecnie złotym standardem w rozpoznawaniu zakrzepicy żył głębokich jest badanie USG z kolorowym obrazowaniem przepływu krwi.

Jeżeli podejrzewasz zakrzepicę żylną prosimy o kontakt telefoniczny. Postaramy się Państwa przyjąć w jak najbliższym terminie przeprowadzając szybką diagnostykę i wdrożenie leczenia.