Przygotowanie do zabiegu EVLT:

1. Pacjent w dniu zabiegu zgłasza się na czczo (przed zabiegiem nie wolno jeść 6 godzin i pić 4 godziny) oraz z zaświadczeniem o szczepieniu przeciw żółtaczce typu B (zabieg może się odbyć najwcześniej 2 tygodnie po drugiej dawce szczepienia).

W przypadku nie wykonania szczepień zabieg odbywa się na odpowiedzialność pacjenta.

2. Aby bezpiecznie przejść zabieg operacyjny prosimy o wykonanie poniższych badań krwi, badania są ważne 2 tygodnie :

• Grupa krwi (może być wpis w straym dowodzie osobistym)
  • Morfologia + płytki krwi
  • APTT
  • Jonogram (Na, K)
  • EKG (sam wydruk)
  • HBS (w przypadku braku szczepień przeciw żółtaczce)
  • TSH (u pacjentów leczonych z powodu chorób tarczycy)
  • INR (w przypadku przyjmowania Acenocumaloru, Warfinu, Xalerto i Pradaxy)

3. Pacjenci, którzy zażywają leki obniżające krzepliwość krwi (Acenocumalor, Warfin, Xalerto i Pradaxa), muszą odstawić je na 5 dni przed zabiegiem, zastępując Heparyną drobnocząsteczkową w podskórnej iniekcji, po porozumieniu z lekarzem prowadzącym.

4. Pacjenci zażywający leki na stałe, powinni je przyjąć zgodnie z zaleceniami prowadzącego lekarza. Dotyczy to zwłaszcza chorych w trakcie leczenia nadciśnienia i chorób serca.

5. Zgłaszając się pacjent powinien zabrać ze sobą: koszulę nocną/podkoszulek, pantofle, szlafrok oraz bieliznę na zmianę (u mężczyzn slipy, nie bokserki).

6. Nie należy przyjeżdżać własnym samochodem, jeśli zamierza się nim samemu wracać. Prowadzenie samochodu po operacji jest zabronione 24 godziny ze względu na leki stosowane w znieczuleniu.

7. Przed zabiegiem nie należy stosować na skórę kończyn kremów, balsamów i maści.

8. Zabieg przeciwskazany jest w okresie ciąży.

9. Prosimy ubrać się w wygodne i luźne ubrania, łatwe do założenia na opatrunek oraz obuwie na płaskim obcasie.

10. Cena zabiegu zawiera: zabieg i znieczulenie, pończochę pozabiegową, zmianę opatrunku oraz 2 wizyty kontrolne w odstępie 2-6 tygodni.

Przygotowanie do zabiegu Skleroterapii piankowej i Mikroskleroterapii

1. Na 4 tygodnie przed operacją i 8 tygodni po operacji nie wolno stosować hormonalnej terapii zastępczej lub antykoncepcji hormonalnej. Wstrzymanie stosowania leków hormonalnych powinno odbyć się po konsultacji z lekarzem prowadzącym lub lekarzem ginekologiem.

2. Prosimy o zabranie ze sobą dopasowanej do kończyny podkolanówki lub pończochy elastycznej o II stopniu ucisku

3. Ubrać należy się w wygodne i luźne ubrania, łatwe do założenia na opatrunek;

4. Zabieg przeciwwskazany jest w okresie ciąży